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회식문화 현주소

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핸드폰으로 끄적이는 글이니 보기 불편하시면 뒤로가시고



시간나면 한번 대충 읽어보시면 나중에 참고할게 있을수도



있습니다







회식 및 주는업무 꼬박꼬박 잘받는 사람



vs



자기한테 주어진일만하고 칼퇴하고 회식참석안하는 사람





관련된 인기글과 댓글 분위기를 보고 남겨드립니다



알아서 걸러들으시고 참고하시면됩니다





대부분의 학생과 사회초년생들은



상급자들은 마치 신과같은 공명정대함을 바랍니다만



그럴 수 있는 사람은 극히 드뭅니다



사람은 상호적인 존재고 감정적이고 감성적인 존재입니다





조직을 이끄는 팀장으로서의 중요한 덕목이 리더쉽인데



더 풀어서 관계적으로 보면



팀장 ~> 팀원에게 리더쉽이 중요합니다



팀장 ~> 임원에게는 팔로워쉽이 중요합니다



팀장 ~> 협조부서는 프렌드쉽이 중요합니다



규모만 달라졌을 뿐이에요



누군가는 지시를 하고 누군가는 따라야하고



누군가는 서로 도움을 주고 받아야합니다





작은 팀 내로 보면



팀장 ~> 팀원은 리더쉽이지만



팀원 ~> 팀장은 팔로워쉽도 중요합니다



팀원 ~> 옆책상 팀원(선후배 포함) 프렌드쉽도 아주 중요합니다







기본적으로 인관관계를 형성해서 이득을 얻어내는 걸 우리는



영업이라고 합니다



쪼그만한 팀 내에서도 영업은 필요합니다









보통의 사람들은 속마음을 서로에게 잘 내비치지 않습니다



하물며 부부끼리도 그렇습니다



생각보다 대화를 잘 하는 사람은 별로 없습니다



대화를 잘하려면 상대방을 알아갈려는 노력이 필요하고



특히 진실을 말하는 건 상당한 용기와 배짱과 빌드업이 필요합니다





당장 님들 여자친구가 나 머리했는데 이뻐? 라고 물었을 때



아니 존나 별로야 라고 말하고 싶지만



입에서는 존나 이쁘다 라는 말이 나오는 이유와 동일합니다











회사에서 존나 짜증나게 이런 영업을 하는 이유는 뭘까요?



답은 간단합니다



더 나은 성과를 내기 위해서입니다







팀장으로서 솔선수범하는 리더십을 보이면 팀성과에 도움이

될것이고

팀원으로서 열정적인 팔로워쉽을 보여도 팀성과에 도움이될겁니다

팀원들끼리 같은 전우애를 느끼며 프렌드쉽을 구축하면



그 팀은 소위말하는 화합단결된 팀이 되는거고

당연히 성과가 잘나옵니다







많은 분들이 잘못 아시는게



능력없는 직원들이 짜웅하고 아부해서 승진한다..



뭐 이런 생각을하시는데 비슷하면서도 아닙니다



정확하게는



짜웅하고 아부해서 더 많은 기회를 받는게 1번이고



상급자의 속마음을 알기위해서가 2번입니다



술자리 참석해서 술상무해주면서



상급자가 원하는 가려운 부분을 더 면밀하게 볼 수 있습니다





좀 더 풀어서 얘기하자면 술이 들어가면



평소보다 속마음을 더 내비치게 되고



상급자의 속마음은 일종의 시험의 답안지같은겁니다









대학다닐때 선배들과 술먹으면서 시험족보 받는것과 뭐 비슷합니다







여러분들 회사의 임원쯤 되는 관리자가 가장 원하는 인재상이 뭘까요?



직책에 따라 다릅니다만 보편적으로



차부장급 관리자 = 내 속마음을 캐취해서 소위말하는 수족처럼 느껴지는 사람



과장급 팀장 = 성과를 잘내는 사람



사원급 팀원 = 회사에서 시키는거 열정적으로하는 사람



이렇습니다





회사 전체로 보면 성과책임을 지는 감독은 임원입니다



임원 이하 조직에서 보면 성과를 내는 스트라이커는 과장급입니다



차부장은 코치입니다



임원들이 원하는 바를 직원들에게 공유하는 거죠







임원이 전방 300m 앞에서 우회전 이라고 생각하는데



차부장이라는 놈들이 좌회전을 해버리면



골이 깨지는겁니다











제가 감독 코치 스트라이커로 비유한 이유도 있는데



실무현장에서 일하는 소위 현역들은



대부분 과장선입니다 이때까지의 가장 중요한 능력은



영업을 뭐 얼마나 잘하냐 그래서 성과를 얼마나 내냐...







차부장급부터는 결국 과장들을 어떻게 관리하느냐



관리능력이 가장 중요합니다











임원 입장에서는 사람을 관리하기 위한 사람을 승진시켜야하는데



여기서 가장 중요한건 얼마나 내 마음을 잘 아느냐

(대충말해도 찰떡같이 알아먹느냐)



내가 얼마나 신뢰할 수 있느냐



등등이 아주 중요한 요소가 됩니다



술도 같이먹고 골프도 같이치고 하면서 이사람을 좀 깊게 봤더니



나랑 결이 맞고 믿을 수 있겠다는 영업을 당한거라면



그 사람에게 눈이 한번 더 갑니다







아 착각하지마세요 술정으로 진급시키는 모지리는 임원 못답니다



술자리에서 많은 영업기회가 있었던 것 뿐이고



임원 눈에 차는 성공적인 영업이 있었던 겁니다



아부한다고 생각했던 과장(팀장)은 많은 영업으로 많은 기회를



받아온겁니다



팀원 눈에는 그게 짜웅한다고 일받아온걸로 보이겠지만



실제로는 실적을 쌓을 기회가 온거죠



물론 그 실적은 과장에게 돌아가겠지만



몇년 뒤 그 과장이 차부장이 되면



다시 그 때 말 잘듣던 팀원들을 끌여올려주는 인맥이됩니다







이게 임원이하 사내정치의 본질이고



그래서 누구라인 누구라인 이런말이 나오기도 하는 이유입니다









이 글을 읽고 어느정도 공감하는 분도 계시겠고



멍게소리야 하는분도 있으실겁니다



만약 당신이 멍게소리야 라는 생각이 드신다면



진지하게 님들이 본인이 아닌 상급자들의 입장에서



하루쯤 고민해보시면 아마 멍게소리까진 아닐거아 생각합니다









제 글은 이러한 사내 문화가 옳다라는 개념보다는



이미 회사 조직은 이러한 이유때문에 이렇게 형성이 된거라고



말씀을 드립니다

(그래서 이런 수직구조를 탈피한 혁신기업들이 등장하는거겠됴)





어떤 방식이 옳은지는 시간이 지나야 증명이 될겁니다















마지막으로



나는 졸라 똑똑하고 잘나서 진급은 빨리하고 싶은데



상급자와 사적인 시간을 공유하는건 죽어도 못한다



라는분에게도 조언 하나를 드립니다











나한테 주어진 업무를 빨리 끝내고



님 옆의 동료에게 친절을 배푸시면됩니다



그럼 님은 팀 전체의 업무흐름을 자연스럽게 익히게되고



팀원들의 중심이 되는 인재가 됩니다



자연스레 다음 팀장은 님이 1번이될겁니다.




I'm writing this on my cell phone, so if you're uncomfortable with it, please back up.



있습ë'ˆë'¤... 있습ë'ˆë'¤... 있습ë'ˆë'¤... 있습ë'ˆë'¤.



있습니다







A person who is well-received for drinking and giving work



vs



A person who only does the work given to him, quits, and does not attend meetings





I will leave you with the most popular articles and the mood of the comments.



You can filter and refer to it by yourself.





Most students and newcomers to society



expect their seniors to be godlike and fair.



but very few people can do that.



People are interactive, emotional, and sensitive beings.





Leadership is an important part of leading an organization.



but more relationally.



Leader ~> Leadership is important to team members



Team leader ~> Followership is important for executives



Team leader ~> Cooperation department needs friendship.



It's just a different scale.



Someone has to give direction, someone has to follow.



Someone has to give direction, someone has to follow.





Within a small team



Team Leader -> Team Member is leadership, but



Team member ~> team leader is also about followership.



Team members ~> team members at the next desk (including seniors and juniors) Friendship is also very important.







Basically, forming a relationship and gaining benefits is called



sales



Even in a small team, sales is necessary.









People don't usually tell each other what's on their minds.



Even married couples.



We're not as good communicators as we think we are.



Good communication requires effort to get to know the other person.



and especially telling the truth takes a lot of courage, guts, and buildup.





Like, right now, when your girlfriend asks you, "Do you like my hair?



and you want to say, "No, it's fucking ugly.



but it comes out of your mouth like, "It's fucking beautiful," for the same reason.











Why is this sales pitch so fucking annoying?



The answer is simple



To get better results.







As a team leader, demonstrating leadership by example will help your team perform better.

team performance.

As a team member, demonstrating passionate followership will help your team perform better.

When team members feel the same camaraderie and build friendships.



the team becomes a cohesive unit.

and of course, it performs well.







A common misconception



is that unskilled employees get promoted because they are flattered.



You might be thinking this, but it's both similar and different.



Not exactly.



No. 1 is to get more opportunities by being flattered and flattering.



and number two is to get to know your superiors.



Go to drinks, buy them drinks.



to scratch their own itch.





Or, to put it another way.



you show your true colors more than usual.



and your superiors are like an answer sheet for a test.









It's like when you're in college and you're drinking with your seniors and they're giving you test papers.







What do you think is the most important trait that an executive-level manager in your company would look for?



It depends on the position, but generally speaking



VP-level manager = someone who reads my mind and makes me feel like a so-called handful.



Director-level team leader = someone who gets things done



Associate-level team member = someone who is passionate about what the company asks them to do.



It looks like this





At a company-wide level, it's the executives who are responsible for performance.



At the lower levels of the organization, the strikers who get results are the managers.



Assistant managers are coaches



They communicate what the executives want to the employees.







If the executive thinks it's a right turn 300 meters ahead.



and the assistant managers make a left turn.



the goal is broken.











There's a reason I used the coach-striker analogy.



because a lot of the so-called veterans in the field



most of them are exaggerators. Their most important skill up to this point



is how good they are at sales and how well they perform...







From the deputy director level, how do you manage the managers?



Management skills are the most important











As an executive, you have to promote people to manage people.



The most important thing here is how well you know my mind.

(How well do you understand me?)



How reliable am I?



These are very important factors.



I had a drink with him, played golf with him, and looked at him a little deeper.



and I feel like he's a good fit for me and I can trust him.



I'll take another look at him.







Oh, don't get me wrong. A mojiri who gets promoted to the bar is not an executive.



It's just that they've had a lot of sales opportunities at the bar.



and successful sales that caught the executive's eye.



The team leader who thought he was being flattered got a lot of opportunities



with a lot of sales.



To the team, it looks like they're being flattered.



but it's actually an opportunity to build a track record.



Of course, the credit goes to the manager.



but a few years down the road, that manager becomes a vice president.



he'll be the one to pull the strings of his former teammates.







This is the nature of internal politics at the executive level.



and that's why there's this whole "who's who" thing.









I'm sure some of you can relate to this.



and some of you will be dumbfounded.



And if you're one of the latter.



seriously, if you spend a day in the shoes of those above you.



in the shoes of your superiors, not yourself.









My post wasn't about the idea that this culture is right.



that this is how the company is organized for this reason.



for this reason.

(That's why we're seeing disruptive companies breaking out of this hierarchy).





Only time will tell which way is right.















Finally.



I'm smart and good, and I want to get promoted quickly.



but sharing private time with your superiors is the last thing you want to do.



I have a piece of advice for you.











Finish your assigned tasks quickly.



and be kind to your coworker next to you.



You'll learn the workflow of the entire team.



and you become the center of the team.



Naturally, you will be the next team leader.

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